FAQ
ALGEMEEN
Wat is Reliving?
Reliving is een platform waar je tweedehands interieur items kan verkopen en kopen. We streven ernaar je de best mogelijk shopervaring te bieden. Gebruiksgemak, inspiratie en handige zoekfunctionaliteiten staan bij ons voorop. Het aanbod wordt door Reliving gecureerd om kwaliteit te kunnen garanderen. Veilig en eenvoudig tweedehands verkopen en kopen, dat is Reliving.
Is Reliving gratis?
Het aanmaken en plaatsen van een advertentie op Reliving is geheel gratis. Ben je een particuliere verkoper dan rekenen we 12% commissie + 2 euro service toeslag bovenop jouw vraagprijs. Deze kosten zijn voor de koper en worden alleen in rekening gebracht bij de verkoop van een product. Jij ontvangt dus jouw volledige vraagprijs.
Plaats je meer dan 10 advertenties per maand dan kom je in aanmerking voor ons zakelijke profiel. Wij zullen hierover contact met je opnemen.
Hoe kan ik een advertentie aanpassen of verwijderen?
Een advertentie verwijderen of aanpassen kan bij Reliving op verschillende manieren.
- Het kan aangepast worden via het verkopers dashboard op de website.
- Tevens kan je een item aanpassen of verwijderen via de link die wordt meegestuurd in de mail die je ontvangt wanneer je item live is gegaan.
- Daarnaast kan je altijd mailen naar team@reliving.nl om een item aan te passen of te verwijderen.
Kan ik producten retourneren op Reliving?
Alle verkopen zijn definitief, maar als je aankoop niet overeenkomt met de advertentie op Reliving kan je een verzoek tot retourneren indienen. Je doet dit door te mailen naar team@reliving.nl
Mag ik als winkel producten verkopen op Reliving?
Winkels die nieuwe producten verkopen kunnen zich aanmelden bij Reliving, indien ze geen splinternieuwe items aanmelden maar ‘afgekeurde’ items zoals retours, showroom models of samples die anders weggegooid zouden worden. Reliving is in al deze gevallen de juiste plek om deze items een tweede leven te geven om zo afval en het weggooien van items te minimaliseren. Mocht het bovenstaande relevant voor jou zijn of mocht je een vintage winkel hebben en ons platform willen gebruiken om producten te verkopen kan je mailen naar team@reliving.nl
Wie kan mijn gegevens zien?
Alleen de gegevens die noodzakelijk zijn in het verkoopproces worden vrijgegeven. Voor de koper betekent dit dat alleen de gegevens voor het verzenden worden vrijgegeven aan de verkoper. Dit is je naam, adres en e-mailadres of telefoonnummer. Als koper krijg je alleen de naam en postcode van de verkoper. Indien je het zelf wil ophalen ontvang je de adresgegevens en emailadres en/of telefoonnummer van de verkoper. We verstrekken nooit gegevens aan andere bedrijven of derden.
KOPEN
Waarom is Reliving veilig?
Het veilig kunnen kopen en verkopen van je producten is voor Reliving het allerbelangrijkst. Wanneer je een product koopt, houden wij het geld voor je vast. Pas als je het product in goede orde ontvangen hebt, betalen wij de verkoper uit. Is dit niet het geval? Dan storten wij het geld terug op je rekening. Op deze manier kunnen wij oplichting voorkomen en ben je altijd zeker van je zaak.
Hoe werkt kopen op Reliving?
Op ons productoverzicht vind je een groot aantal tweedehands interieurproducten. Om het zoekproces zo makkelijk mogelijk te maken, hebben we allerlei handige categorieën en zoekfilters toegevoegd. Heb je gevonden wat je zocht? Dan reken je gemakkelijk en veilig af met iDeal of Creditcard.
Hoe werkt het bieden op Reliving?
Verkopers zijn vrij om te bepalen of ze een bod willen ontvangen. Indien de verkoper openstaat om een bod te accepteren, dan kun je als koper eenmalig een bod uitbrengen. Reliving stelt hierbij een minimale bodprijs in om onzin biedingen te voorkomen. Echter betekent dit niet dat de verkoper akkoord hoeft de gaan met het bod en kan je hierop een tegenbod of eventueel een afwijzing ontvangen. Mocht je je tegenbod of geaccepteerde bod willen afrekenen, dan heb je hier 5 dagen de tijd voor voordat deze vervalt. Let op: jouw bod is niet bindend, en het item blijft te koop voor anderen.
Het is niet mogelijk om een bieding af te rekenen in combinatie met een kortingscode.
Kan ik ook contant afrekenen?
Het is niet mogelijk om een product contant af te rekenen.
Ik wil een order annuleren, hoe doe ik dat?
Het is niet mogelijk om een order te annuleren. Natuurlijk zijn er uitzonderingen. Op het moment dat de order nog niet verzonden is en je wil het annuleren, stuur dan een mail naar team@reliving.nl
Ik wil mijn bestelling met pakketpost laten verzenden, kan dit?
Verzenden met pakketpost kan vanaf €6,95. Een verkoper bepaalt zelf of het item met de post kan of niet. Mocht dit het geval zijn staat dit aangegeven op de product pagina. Reliving is niet aansprakelijk voor eventuele schade of verlies die ontstaat tijdens verzending per post. Wil je zeker zijn dat je item goed aankomt? Dan adviseren wij om voor de optie verzekerd verzenden te kiezen.
Wanneer wordt mijn product verstuurd?
Een verkoper heeft vijf werkdagen de tijd om het product op te sturen. Mocht je willen weten of je order al onderweg is, check dan de track&trace code die je in de mail hebt ontvangen.
Heb je voor de transport optie gekozen, dan kan je via de link in de bevestigingsmail 3 dagen voor transport opgeven d.m.v op de "plan transport" knop te klikken.
Belangrijke informatie: het is niet altijd mogelijk om alle transporten via ons transportbedrijf te boeken. Items die groter zijn dan de afmetingen van de bussen, zullen via een extra partij zoals Brenger of Pickthisup moeten worden geboekt. Extra bijkomende kosten zullen hierbij voor de koper zijn. Mocht de koper niet akkoord gaan met de extra kosten, dan kan de order kosteloos worden geannuleerd.
Wanneer mag ik een item retourneren?
We willen je erop attenderen dat je in eerste instantie iets tweedehands koopt. Er kunnen gebruikssporen te vinden zijn. Je mag alleen een item retourneren indien:
- Het kapot is en je hebt gekozen voor verzekerd verzenden (verzending met transport is altijd verzekerd)
- Het niet overeenkomt met de advertentie
Het is niet mogelijk een item te retourneren als je het item niet mooi vindt, of de afmetingen anders zijn dan je in gedachten had (terwijl deze in de advertentie vermeld stonden).
Hoe stuur ik iets retour?
Je mag alleen een item retourneren indien:
- Het kapot is en je hebt gekozen voor verzekerd verzenden (verzending met transport is altijd verzekerd)
- Het niet overeenkomt met de foto’s
Wanneer dit het geval is, neem dan eerst contact met ons op via team@reliving.nl
Wie betaalt de verzendkosten?
De koper is altijd verantwoordelijk voor de verzendkosten. De hoogte van de verzendkosten is afhankelijk van de manier van verzenden. De verzendkosten worden opgeteld bij de prijs van het artikel wanneer de koper het artikel koopt.
- Klein item (<10kg) wordt op de post gedaan door de verkoper: €6,95
- Groot item (>10kg) wordt op de post gedaan door de verkoper: €11,95
- Te groot voor post: Het item thuis laten bezorgen is afhankelijk van het aantal kilometers en kan de koper terugvinden in een provincie matrix wanneer hij/zij de koop doet.
Let op: we bezorgen niet op de Waddeneilanden. We leveren wel in Harlingen, Heerenveen of Den Helder waar speciale bedrijven zitten die goederen transport naar de Waddeneilanden verzorgen.
VERKOPEN
Hoe voeg ik een product toe?
Een product verkopen kan bij Reliving op de volgende manier:
- Via het webformulier op www.reliving.nl/verkopen kun je een product aanmelden nadat je een account aan hebt gemaakt.
Hoe maak ik goede foto’s?
Het maken van goede foto’s is belangrijk en kan je helpen je producten sneller te verkopen. Een paar tips:
- Kies een neutrale achtergrond
- Maak foto’s bij daglicht
- Maak geen foto’s tegen het licht in
- Zet het product centraal op de foto
- Voeg foto’s toe van het product in je interieur
- Vermijd rommel rondom het product
- Maak detail shots
Ik heb iets verkocht, wat nu?
Gefeliciteerd met je verkoop! Je krijgt een bevestiging van de verkoop in je mailbox. De vervolgstappen zijn afhankelijk van de gekozen verzend/ pick-up methode van de koper.
- PostNL verzending: binnen 24u na de verkoop ontvang je van ons automatisch een verzendlabel. Gebruik dit label om het item op de post te doen. Het pakket moet binnen vijf werkdagen op de post gedaan worden. Zorg bij het verpakken voor goede, stevige en beschermende verpakking zodat het item heel aankomt bij de koper.
Reliving is niet aansprakelijk voor eventuele schade of verlies die ontstaat tijdens verzending per post, tenzij er voor verzekerd verzenden is gekozen door de koper.
-
Transport: als de koper voor transport kiest draag je zorg om doordeweeks beschikbaar te zijn tussen 09:00 - 18:00 om de bezorger van het transportbedrijf op te vangen. Op de dag van de pick-up zet je item klaar bij de deur en de bezorger te helpen tillen indien nodig.
-
Pick-up from home: als koper hiervoor kiest, zal koper de bestelling ophalen. Via de link in de bevestigingsmail kom je in de chat met de koper en kan je een gewenste datum afspreken.
Wanneer krijg ik betaald?
Reliving richt het Platform zodanig in dat kopers aan Reliving betalen. Als de bestelling door de koper is goedgekeurd, zal de verkoopprijs minus de vergoeding binnen 3 tot 5 werkdagen aan de verkoper worden uitbetaald. In het geval van postverzending zal Reliving binnen drie, nadat aan de hand van de track-and-trace code is geverifieerd dat de bestelling door koper is ontvangen de betaling verrichten.
Hoe bepaal ik de staat van mijn producten?
Er zijn drie mogelijkheden om je product te categoriseren; nieuw, zo goed als nieuw en gebruikt.
- Nieuw: Het product is niet gebruikt en het bevat geen beschadiging of gebruikssporen.
- Zo goed als nieuw: het product is gebruikt, maar het bevat geen beschadiging of gebruikssporen zoals vlekken
- Gebruikt: het product is gebruikt en het bevat een aantal beschadigingen of gebruikssporen zoals vlekken, maar is wel nog steeds bruikbaar.
Let op:
Het is van belang dat alle beschadigingen en gebruikssporen duidelijk worden aangegeven in de advertentie middels foto’s en tekst. Wijkt je product af van de vermelde staat? Dan kan de koper een retour verzoek indienen.
VERZENDEN
Hoe moet ik een product verzenden?
Indien jij als verkoper verantwoordelijk bent voor de verzending van je item is het belangrijk deze stevig in te pakken, zodat het product niet kan beschadigen bij het verzenden. Wij raden aan om het product altijd met ons label te verzenden. Op deze manier kun jij de zending altijd volgen en kunnen wij je sneller uitbetalen. Wij kunnen het pakket op deze manier ook altijd traceren.
Indien er gebruikt wordt gemaakt van de bezorgservice, hoort de verkoper het product bij de entree klaar te zetten zodat de bezorger deze gemakkelijk kan inladen. Indien het product niet tilbaar is voor de bezorger, dient de verkoper hier ondersteuning aan te bieden.
Wie betaalt de verzendkosten?
De koper is altijd verantwoordelijk voor de verzendkosten. De hoogte van de verzendkosten is afhankelijk van de manier van verzenden. De verzendkosten worden opgeteld bij de prijs van het artikel wanneer de koper het artikel koopt.
-
Klein item (<10kg) wordt op de post gedaan door de verkoper: €6,95
-
Groot item (>10kg) wordt op de post gedaan door de verkoper: €11,95
-
Te groot voor post: Het item thuis laten bezorgen is afhankelijk van het aantal kilometers en kan de koper terugvinden in een provincie matrix wanneer hij/zij de koop doet.
Let op: we bezorgen niet op de Waddeneilanden. We leveren wel in Harlingen, Heerenveen of Den Helder waar speciale bedrijven zitten die goederen transport naar de Waddeneilanden verzorgen.
Hoe hoog zijn de bezorgingskosten?
De hoogte van de bezorgingskosten is afhankelijk van de manier van verzenden.
-
Klein item (<10kg) wordt op de post gedaan door de verkoper: €6,95
-
Groot item (>10kg) wordt op de post gedaan door de verkoper: €11,95
-
Te groot voor post: Het item thuis laten bezorgen is afhankelijk van het aantal kilometers en kan de koper terugvinden in een provincie matrix wanneer hij/zij de koop doet.
Let op: we bezorgen niet op de Waddeneilanden. We leveren wel in Harlingen, Heerenveen of Den Helder waar speciale bedrijven zitten die goederen transport naar de Waddeneilanden verzorgen.
Binnen hoeveel dagen moet ik mijn product versturen?
Indien je een product verkocht hebt en deze zelf verzend, moet het product binnen 5 werkdagen verstuurd worden. Gebruik altijd het verzendlabel dat je van Reliving hebt ontvangen.
UITBETALING
Wanneer word ik uitbetaald?
Reliving richt het Platform zodanig in dat kopers aan Reliving betalen. Als de bestelling door de koper is goedgekeurd, zal de verkoopprijs minus de vergoeding binnen 2 tot 5 werkdagen aan de verkoper worden uitbetaald. In het geval van postverzending zal Reliving binnen drie, nadat aan de hand van de track-and-trace code is geverifieerd dat de bestelling door koper is ontvangen de betaling verrichten.
Ik heb geen geld ontvangen, wat nu?
Heb je wel een bevestiging van uitbetaling ontvangen, maar is het geld niet bijgeschreven? Kijk dan eerst of het geld in het weekend naar je is overgemaakt. Dan kan het langer duren. Wanneer dit niet het geval is, neem dan contact met ons op via team@reliving.nl